Remigrējušo skolas vecuma bērnu adaptācija skolas dzīvei Latvijā

Kopsavilkums

Politikas rekomendāciju sērijā — īsi praktiski secinājumi par galveniem migrācijas pētījumu virzieniem

Datums

Īsumā

  • Jo jaunāks bērns, jo teorētiski bērnam ir vieglāk iekļauties jaunā vidē, bet ne vienmēr tā sanāk.
  • Valsts valodas prasmju līmenis var radīt šķēršļus bērna integrācijai, īpaši vidusskolas vecumā.
  • Ne visiem pedagogiem ir bijusi saskarsme ar jaunpienākušām ģimenēm, kas dzīvojušas ārpus Latvijas, un viņiem nav zināšanu bāzes par to, kā palīdzēt bērniem iejusties skolas vidē.
  • Direktora darbs ar remigrējušām ģimenēm ir novērst problēmsituācijas.
  • Tā kā remigrantu ģimenēm saskarsme ar Latvijas skolām, iespējams, nav bijusi kopš vecāku pašu skolas laikiem, ne visiem ir skaidra Latvijas izglītības sistēma.
  • Vecāku iesaiste bērnu skolas dzīvē ārpus Latvijas un Latvijā ir atšķirīga.
  • Bērnu labsajūta jaunā vidē ir atkarīga arī no katra indivīda rakstura (piem., kautrība, baiļu sajūta, introvertība, dzīves maiņu akceptēšana), ko nav tik vienkārši mainīt.
Atpakaļ