Kopsavilkums
Politikas rekomendāciju sērijā — īsi praktiski secinājumi par galveniem migrācijas pētījumu virzieniem
Īsumā
- Jo jaunāks bērns, jo teorētiski bērnam ir vieglāk iekļauties jaunā vidē, bet ne vienmēr tā sanāk.
- Valsts valodas prasmju līmenis var radīt šķēršļus bērna integrācijai, īpaši vidusskolas vecumā.
- Ne visiem pedagogiem ir bijusi saskarsme ar jaunpienākušām ģimenēm, kas dzīvojušas ārpus Latvijas, un viņiem nav zināšanu bāzes par to, kā palīdzēt bērniem iejusties skolas vidē.
- Direktora darbs ar remigrējušām ģimenēm ir novērst problēmsituācijas.
- Tā kā remigrantu ģimenēm saskarsme ar Latvijas skolām, iespējams, nav bijusi kopš vecāku pašu skolas laikiem, ne visiem ir skaidra Latvijas izglītības sistēma.
- Vecāku iesaiste bērnu skolas dzīvē ārpus Latvijas un Latvijā ir atšķirīga.
- Bērnu labsajūta jaunā vidē ir atkarīga arī no katra indivīda rakstura (piem., kautrība, baiļu sajūta, introvertība, dzīves maiņu akceptēšana), ko nav tik vienkārši mainīt.