A comparison of the psychosocial wellbeing of children of Latvian emigrants in schools in host countries with the wellbeing of returnee children

Kopsavilkums

Emigrantiem no Latvijas daudzējādā ziņā jāstabilizē sava dzīve mītnes zemē, tostarp rūpējoties par savu bērnu psihosociālo labklājību jaunajā vidē. Šajā pētījumā aplūkota ārvalstīs dzīvojošo latviešu emigrantu ģimeņu subjektīvā pieredze un salīdzināta ar Latvijā atgriezušos ģimeņu naratīviem — jo īpaši bērnu integrācija skolas vidē gan akadēmiskā, gan sociālā ziņā. Kvantitatīvie dati, kas iegūti, veicot plaša mēroga tiešsaistes aptauju par Latvijas emigrantiem un repatriantiem (n = 7700), apvienojumā ar kvalitatīvām intervijām ar vecākiem, pašiem bērniem (kas līdz šim ir mazāk pētīti) un viņu pedagogiem sniedz padziļinātus datus par pašreizējo situāciju. Šo datu analīze atklāj, ka sistēmisks sākotnējais valodas atbalsts ir ļoti svarīgs bērnu piekļuvei mācību programmai un socializācijai, kas pozitīvi ietekmē viņu psihosociālo labklājību.

Veids
Datums
Atpakaļ